Bu Blogda Ara

17 Mart 2012 Cumartesi

Beyaz Caz'ın Kırmızı Köpüğü...

   Benim davulculara çok özel bir ilgim var. Lise yıllarımda da davul çalmayı denemiştim hatta. Yıllar geçtikçe benim davul merakım, caz davulcularına karşı gelişen daha spesifik bir merak haline geldi. Bir süre sonra, başka tarzlara dair davulcuların ritimlerinden sıkılmaya başladım. Kendini tekrar eden ritimler insanı bir yerden sonra cidden rahatsız edebiliyor.

   Caz ile tanışmama Dave Brubeck'in vesile olduşudur belki de, tanıdığım ilk davulcunun da "Joe Morello" olmasının nedeni. Sonraları "Gene Krupa" adına aşina olup uzunca bir süreyi de dünya Krupa'nın bagetlerinin arasında dönüyormuş gibi hissederek geçirdim. Buddy Rich, Elvin Jones, Lional Hampton, Steve Gadd, Art Blakey gibi bir çok davulcuya hayranlık besleyerek geçirdim hayatımı. Ancak talihsizliktir ki, yukarıda saydıklarımdan sadece Steve Gadd hala hayatta. En son geçen sene Joe Morello ayrıldı caz dünyasından. Tabi ki ilk duyduğum ve en çok sevdiğim davulcunun ölümü, beni de oldukça üzdü. Hala ara ara YouTube açıp, neredeyse tamamen kör olan gözlerine ihtiyaç duymadan elindeki bageti düşürüp, ritmi kaçırmaksızın yeni baget seçerek yaptığı Take Five şovunu seyrediyorum.

   Davulculardan bahsederek başladım çünkü bu kez günümüzde eskisi kadar popüler olmayan ve çok rastlanmayan bir tarzın yeni albümünden bahsedeceğim. Eskisi kadar moda değil sanırım davulcuların liderliğinde gruplar, triolar veya orkestralar ama bu adam gerçek anlamda bunun hakkını verebilen bir isim. Belki yukarıda saydığım isimler gibi yüzyılın en iyileri listelerine girememiş ama o listelere giren isimlerle birlikte çalışmış muhteşem bir davulcu, "Jeff Hamilton", triosu ile beraber yeni bir albüm çıkarttı. Aşina olmayanlar için bu trioyu biraz tanıtalım.

Jeff Hamilton:


   1953 doğumlu bir davulcu Jeff Hamilton. Triosunun yanısıra ayrıca bir de orkestrası var ve her ikisiyle de çalışmalar yapıyor. Referansları dünyanın dışına taşabilecek kadar güçlü bir davulcudan bahsediyoruz. Müzik hayatı boyunca çalıştığı isimlerin neredeyse tamamı efsaneler arasında. Ella Fitzgerald, Rosemary Clooney, Count Basie, Oscar Peterson ve Ray Brown şeklinde birkaçını sayarsak sanırım yeterli olur. Olmuyorsa, daha güncel olarak da tanıtabiliriz Hamilton'u, Diana Krall'ın sade ve naif tavrı ile her parçadan sonra sarfettiği 3-5 kısa cümleden birisidir Jeff Hamilton : "Thank you and god bless you, Anthony Wilson.... Jeff Hamilton..." İşte o Jeff Hamilton burda da bahsettiğimiz. Diana Krall konserlerinin vazgeçilmez davulcusu. Efsanelerle çalışma geleneğini de bozmuyor görüldüğü gibi...

Cristoph Luty:


   Aslında aynı zamanda Hamilton'ın orkestrasının basçısı olduğu için, yukarıda saydığımız efsane isimlerin birçoğu ile çalışmış çok yetenekli bir kontrbasçı Luty. Enstrümana çok hakim ve tüm duayenlerden tam not almış bir isim. Jeff Hamilton Trio web sitesinde kısa bir biografisini bulabiliyorsunuz.

Cristoph Luty

Tamir Hendelman:


   Henry Mancini Institute Orchestra dahil bir çok ünlü ekip ve müzisyen ile çalışmış bir isim. Aldığı müzik ödülleri ve beraber çalıştığı sanatçılar için yine trionun web sitesinden bir bağlantı veriyorum. Barbara Streisand gibi önemli bir ismin arkasında çalmış. 2001 yılından beri Hamilton orkestrasının piyanisti.


Tamir Hendelman

   Müzisyenler çok yetenekli ve şüphesiz çok önemli isimler. Yine de albüm için vereceğim referanslar bunun la sınırlı değil. Bugüne kadar hep beğendiklerimin yanında beğenmediklerimi de yazdım ve eleştirilmesini gerekli gördüğüm herşeyi eleştirdim. Bu albüm için, bir trio ölçeğinde düşünerek, eleştirebilecek birşey bulamadım. Aşina olduğum ve sevdiğim bir isim Jeff Hamilton, özellikle de Diana Krall hayranlığım göz önünde bulundurulunca. Ancak bu albüm standart üstü bir albüm olmuş. Ben o kadar beğendim ki, yarattığı heyecanı gidermek için yazıyı bitirir bitirmez bir yürüyüşe çıkmayı planlıyorum. Albüm isim parçasını defalarca dinleyip, ardından o heyecanla bir yürüyüşe çıkacağınızı da tahmin ediyorum. Telif hakkı sıkıntısı yaratabilecek içerik yayınlamak istemiyorum, o yüzden YouTube üzerinde sadece Hamilton'ın bir söyleşisini veriyorum ancak bir yandan da bu albümdeki müziği paylaşamadığım için en hafif anlatımı ile acı çekiyorum. Cidden çok keyifli swing motifleri var albümde. Alın ve dinleyin, pişman olmayacaksınız.

   Bu kadar laf kalabalığı yerine tek cümle ile anlatmak gerekirse: "Caz böyle yapılır !"

RED SPARKLES - Jeff Hamilton Trio


 2. Bye Ya 
 3. On And On 
6. Laura
  8. Red Sparkle 

Jeff Hamilton ile albümü ve kendisi hakkında:








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder