Bu Blogda Ara

8 Aralık 2012 Cumartesi

Caz Forum Olmalı

     Yıllardır kafama estikçe aratıyorum, tarıyorum, şansımı deniyorum bir şekilde. Ancak malesef bir Caz Forum'una rastlayamadım. Adı cazforum olan bir siteye denk geldim bir keresinde ancak içerik enteresandı. Caz'dan başka herşey. Oldukça büyük eksiklik bence, Türkiye'de cazseverleri bir araya getirip şöyle sürekli olarak fikir paylaşımının olabileceği, insanların bu konuda konuşabileceği gereğinde video linklerle müzik heyecanını birlikte yaşayabileceği bir forum veya portal. Tabi düşündükçe işin o kadar da kolay olmayacağını da anlayabiliyorum.

     Herşeyden önce, bu tarz sitelerin maliyetlerini üzerlerine alan insanlar, bir süreç sonunda maddi anlamda bir geri dönüş bekliyorlar. Caz bu geri dönüşü yapacak bir alan değil. Yine başka bir sıkıntı, caz dinleyicisinin çok da büyük bir kitle olmaması. Dolayısı ile de kullanıcı sayısının çok yüksek rakamlara ulaşması da düşük ihtimal. Bu nedenle de bu tarz bir forum açıp konsepti sadece caz üzerinde tutmak zor gelebilir.

     Bunların dışındaki bazı zorluklarında farkında olarak, yine de diyorum ki, bir forumun maliyetlerinin yükü ile zorlanmayacak ve caza gönül vermiş insanlar da olsa gerek bu ülkede ve bunlardan bir tanesi olsun bu işin altından kalkabilmeli. Caz dışındaki paylaşımlara kapalı, doğal olarak yasalara saygılı ve albüm / şarkı linklerinin yayınlanmadığı, müzikal içeriğin video link paylaşımı dozunda tutulduğu ve amacı caz konuşmak, heyecanı paylaşmak olan bir forum bir portal çok da büyük bir hayal olmamalı. Böyle bir platformda yapılabilecek çok şey var ve bu yapılabilecek işlerin altından kalkabilecek çok insan da olduğuna eminim ben. Sadece bir caz forumu bulamamaktan artık sıkılıp, bunu bir yerlerde söylemek, konusunu gündeme getirmek istedim. Kendi blogumda ve çok fazla muatabına ulaşmayacak bir yerde de olsa...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder